11.10.21

Атестація працівників психологічної служби 2021/2022 навчальний рік


Додаток 1

до листа Департаменту освіти і науки

01.10.202108-13/7164

 

Бланк експертизи

діяльності практичного психолога

від «____» ____________ 20__ р.

 

І. Загальні відомості.

Практичний психолог (ПІБ)______________________________________________________

Назва установи_________________________________________________________________

Міська/селищна/сільська територіальна громада _____________________________________

Освіта. Кваліфікація за дипломом__________________________________________________

_______________________________________________________________________________

Курси підвищення кваліфікації за міжатестаційний період (установа, дата та номер посвідчення)____________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

Стаж роботи: загальний __________, з них на посаді __________, у даному закладі ________

Рік останньої атестації _____________________ категорія_____________________________

На яку категорію претендує________________________________________________________

Педагогічне звання _______________________________________________________________

ІІ. Оцінка рівня професійної майстерності за трудовими функціями.

 

Критерії оцінювання за трудовими функціями

Бали

Вид оцінки

1. Здійснення психологічної профілактики

0

1

2

Аналіз річного плану роботи, журналу роботи, конспектів занять, бесід, протоколів моніторингових досліджень, психологічний аналіз практичної діяльності,

бесіда із психологом

1.1. Проведення моніторингу актуального стану учасників освітнього процесу, соціально-психологічної ситуації в закладі освіти та врахування його результатів при визначенні напрямків та завдань профілактичної роботи (поведінкові девіації, особистісні залежності, шкідливі звички, суїцидальні тенденції, насильство, жорстокість, булінг, торгівля людьми, збереження репродуктивного здоров’я тощо).

 

 

 

1.2. Наявність системності у плануванні та здійсненні психологічної профілактики.

 

 

 

1.3. Використання сучасних технологій проведення психологічної профілактики з урахуванням їх доцільності, ефективності, особливостей і потреб цільової аудиторії, визначених  завдань профілактики.

 

 

 

1.4. Упровадження профілактичних програм, рекомендованих МОН України.

 

 

 

1.5. Вивчення ефективності проведення психологічної профілактики відповідно до визначених напрямів і завдань (експертні опитування, спостереження, анкетування, аналіз ситуації тощо).

 

 

 

2. Здійснення психологічної просвіти щодо психологічного благополуччя та психічного здоров’я

 

 

 

 

2.1. Проведення моніторингу актуального стану учасників освітнього процесу, соціально-психологічної ситуації в закладі освіти та врахування його результатів при визначенні напрямів та завдань просвітницької роботи (підвищення рівня інформованості учасників освітнього процесу з питань психічного здоров’я, його складників, факторів, що негативно на нього впливають, шляхів збереження; формування навичок саморегуляції емоційних станів, конструктивної взаємодії, позитивного мислення; підвищення стресостійкості тощо).

 

 

 

Аналіз річного плану роботи, журналу роботи, авторських просвітницьких програм, протоколів моніторингових досліджень, методичних матеріалів,протоколів моніторингових досліджень, психологічний аналіз практичної діяльності,

бесіда із психологом

2.2. Упровадження просвітницьких програм, рекомендованих МОН  України.

 

 

 

2.3. Вивчення ефективності проведення психологічної просвіти щодо психологічного благополуччя та психічного здоров’я відповідно до визначених напрямів і завдань (експертні опитування, спостереження, анкетування, аналіз ситуації тощо).

 

 

 

2.4. Використання сучасних технологій проведення просвітницької діяльності з урахуванням їх ефективності, особливостей і потреб цільової аудиторії, визначених  завдань просвіти.

 

 

 

2.5. Наявність сторінки на вебсайті закладу освіти (її структурованість та систематичність оновлення матеріалів).

 

 

 

2.6. Наявність віртуального кабінету на платформі, де здійснюється дистанційне навчання здобувачів освіти закладу.

 

 

 

2.7. Використання дистанційних технологій у роботі з учасниками освітнього процесу.

 

 

 

3. Здійснення психологічної діагностики

 

 

 

 

3.1. Наявність банку діагностичних методик.

 

 

 

Аналіз банку діагностичних методик, річного плану роботи, журналу роботи, протоколів групових та індивідуальних психологічних досліджень, бесіда із психологом

3.2. Наявність протоколів індивідуальних та групових психодіагностичних досліджень, їх відповідність вимогам.

 

 

 

3.3. Якість інтерпретації результатів психологічних вивчень, висновків та прогнозів, конкретність та адресність рекомендацій учасникам освітнього процесу, планування подальшої роботи щодо профілактики виявлених соціально-психологічних проблем.

 

 

 

3.4. Проведення планових діагностичних мінімумів (адаптація першокласників та п’ятикласників, готовність до переходу в базову школу, підлітковий вік, професійне самовизначення). 

 

 

 

3.5. Проведення поглибленої психодіагностики за результатами діагностичних мінімумів (доцільність вибору методик з огляду виявлення   причин проблем чи труднощів).

 

 

 

4. Надання психологічної допомоги за запитом та/або відповідно до виявленої потреби в такій допомозі

 

 

 

 

4.1. Дотримання алгоритму реагування в ситуаціях булінгу, домашнього насильства, суїцидальної поведінки.

 

 

 

Аналіз річного плану роботи, журналу роботи, практичної діяльності психолога, протоколів консультацій, банку дітей «зони ризику», «групи ризику», індивідуальних програм супроводу дітей «групи ризику», дітей з ООП, постраждалих від домашнього насильства, боулінгу, журналу обліку проведення корекційних занять

4.2. Надання консультативної допомоги учасникам освітнього процесу з особистих проблем, актуальних питань навчання, виховання та розвитку, самореалізації, професійного вибору, подолання негативних переживань та емоційних станів.

 

 

 

4.3. Здійснення психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребам (наявність програм супроводу, участь у роботі команди психолого-педагогічного супроводу, проведення корекційно-розвиткових занять, робота з педагогами, батьками).

 

 

 

4.4. Здійснення психологічного супроводу дітей «групи ризику», дітей, які постраждали від домашнього насильства, булінгу (наявність програм супроводу, проведення корекційно-розвиткових занять, робота з педагогами, батьками). 

 

 

 

4.5. Проведення розвивальної роботи зі здобувачами освіти у рамках планової супроводжуючої роботи.

 

 

 

4.6. Проведення практичних, тренінгових занять щодо формування критичного мислення, стресостійкості, навичок конструктивного розв’язання конфліктних ситуацій, самопізнання та саморозвитку, саморегуляції, тренінги толерантності, командо утворення, тайм менеджменту, згуртування класних колективів, безпечної поведінки в Інтернеті тощо.

 

 

 

5. Здійснення власного професійного розвитку та самоосвіти

 

 

 

 

5.1. Наявність індивідуального плану/розділу в річному плані щодо  професійного розвитку та самоосвіти.

 

 

 

Аналіз плану/розділу річного плану роботи професійного розвитку та самоосвіти, матеріалів роботи над методичною проблемою, бесіда із психологом

5.2. Наявність власних методичних напрацювань (програми, цикли занять), оформлених згідно з вимогами.

 

 

 

5.3. Наявність матеріалів виступів, проведених тренінгових, практичних занять, консультацій, оформлених згідно з вимогами.

 

 

 

5.4. Участь у фахових семінарах, тренінгах, конференціях з метою підвищення власної професійної компетентності.

 

 

 

5.5. Участь у фахових семінарах, тренінгах, конференціях з метою презентації власної професійної компетентності.

 

 

 

5.6. Наявність публікацій у фахових виданнях, матеріалах конференцій, освітніх платформах тощо.

 

 

 

5.7. Реалізація актуальні потреби індивідуального професійного розвитку шляхом визначення та розробки конкретної методичної проблеми.

 

 

 

5.8. Проходження курсів підвищення кваліфікації відповідно до вимог.

 

 

 

5.9. Участь у засіданнях супервізійних та інтервізійних груп з метою підвищення власного професійного рівня, профілактики професійного вигорання.

 

 

 

6. Співпраця з педагогічними працівниками щодо організації ефективної освітньої діяльності та співучасть у створенні, підтримці та розвитку психологічно безпечного освітнього середовища

 

 

 

 

6.1. Проведення моніторингових досліджень з метою виявлення стану психологічної безпеки освітнього середовища, наявних ризиків (якість обробки результатів, адресність та конкретність рекомендацій щодо створення безпечного освітнього простору).

 

 

 

Аналіз річного плану роботи, журналу роботи, конспектів, занять, тренінгів, виступів на педрадах, рекомендацій, бесіда із психологом

6.2. Проведення методичних семінарів, тренінгових, практичних занять для педагогів, виступи на педагогічних радах з питань створення безпечного освітнього середовища (роль педагогічних працівників у створенні безпечного освітнього простору; шляхи оптимізації взаємин між педагогами та учнями; підвищення ефективності освітньої діяльності педагогів; розвиток навичок професійної рефлексії педагогів; профілактика насильства, жорстокості, булінгу у закладі освіти; формування навичок конструктивного розв’язання конфліктних ситуацій; формування сприятливого психологічного мікроклімату в учнівських та педагогічному колективах).

 

 

 

6.3. Співпраця з профільними фахівцями та організаціями у сфері охорони здоров’я, соціального захисту, охорони правопорядку, представниками територіальної громади тощо.

 

 

 

7. Здійснення організаційно-методичної діяльності

 

 

 

 

7.1. Використання в практичній роботі циклограм діяльності практичного психолога.

 

 

 

Аналіз документації службового користування, бесіда із психологом

7.2. Врахування пріоритетних напрямків роботи при плануванні роботи на поточний навчальний рік.

 

 

 

7.3. Наявність та ведення документації службового користування відповідно до нормативних вимог.

 

 

 

 

 Усього за І розділом отримано _______ балів.

 

ІІ. Психологічний аналіз відкритого психологічного заходу в атестаційний період  (розвиткове, практичне, тренінгове заняття, групова консультація. Заповнюється експертом).

Назва заходу _______________________________________________________________

Категорія учасників_____________________________________________________________

Дата проведення________________________________________________________________

Блок 1.  Аналіз діяльності та емоційного стану дітей на занятті

Ступінь прояву критерію

 

бал

1.1.  Психологічна атмосфера:

-        сприятлива, діти розкуті, спокійні, активні;

-        нейтральна,  діти спокійні, пасивні, мовчазні;

-        несприятлива, діти виказують напругу, скутість.

 

2

1

0

1.2.  Позиція дітей:

-          активна творча;

-          активна відтворювальна;

-          пасивна.

 

2

1

0

Блок 2. Структура та логіка заняття

Ступінь прояву критерію

 

бал

2.1.  Психолог володіє матеріалом і проблемою, що обговорюється:

-          повністю;

-          частково;

-          не володіє.

 

2

1

0

2.2.  Структура заняття відповідає вимогам:

-          повністю;

-          частково;

-          не відповідає взагалі.

 

2

1

0

   2.3. Відповідність змісту заняття заявленій темі:

-          запропонований зміст повністю розкриває тему заняття;

-          тема заняття розкрита частково, не всі вправи є доцільними;

-          тема заняття не розкрита взагалі.

 

2

1

0

2.4. Наявність логічних переходів між різними видами роботи:

-          простежується логіка заняття, запропоновані завдання  пов’язані логічними переходами;

-          перехід між різними завдання не завжди логічний;

-          заняття представлено набором вправ.

 

2

1

0

Блок 3. Аналіз діяльності психолога  на занятті

Ступінь прояву критерію

 

бал

3.1.   Емоційна стійкість, володіння собою.

-          демонструє навички саморегуляції, впевнений, поведінка адекватна ситуації;

-          не володіє собою, незібраний, розгублений.

 

1

0

3.2.  Позиція психолога, способи керування груповими процесами:

-          «поряд», супроводжує групу, звертається по допомогу, пропонує допомогу, працює на розвиток групи, володіє групою, поєднує різні способи її організації;

-          «разом»,  працює разом з дітьми; не відслідковує групові процеси;

-          «над», застосовує вказівки, повчає, контролює, права і можливості дітей визначаються психологом;

-          «під», не володіє групою, не керує груповим процесом.

 

 

2

1

 

0

0

3.3.  Способи активізації та вмотивування дітей на занятті:

-          стимулює дітей до обговорення, задає запитання,  звертається до особистого досвіду дітей;

-          надає підтримку кожному, групі, вказує на значимість зробленого, допомагає  сформулювати висловлення дітей;

-          знецінює зроблене, критикує, порівнює, обмежує висловлення.

 

2

1

 

0

3.4.  Способи узагальнення та підведення підсумків:

-          психолог узагальнює на основі висловлювань дітей;

-          узагальнюють і підсумовують самі діти;

-          узагальнення здійснює сам психолог.

 

2

1

0

3.5.  Форми і методи роботи з дітьми:

-          переважають активні та інтерактивні форми і методи роботи;

-          психолог інколи використовує завдання на взаємодію та особистісну активність дітей;

-          психолог не використовує форми і методи роботи для організації взаємодії дітей оди з одним.

 

2

1

 

0

 

Усього за результатами аналізу заняття отримано _________  балів

Загальна сума балів за І та ІІ розділами _________ балів

 

 

Висновки та рекомендації експерта__________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Рівень професійного рейтингу: нормативний  0 – 24 бали

достатній 25 – 49 балів

ґрунтовний 50 – 74 бали

високий 75 – 97 балів

 

 

 

Експерт ________________                  _________________

           (підпис)                                                      (ПІБ)

 

 

Немає коментарів: