Додаток 1
до листа Департаменту освіти і науки
01.10.2021№ 08-13/7164
Бланк експертизи
діяльності практичного психолога
від «____» ____________ 20__ р.
І. Загальні відомості.
Практичний психолог (ПІБ)______________________________________________________
Назва установи_________________________________________________________________
Міська/селищна/сільська територіальна громада _____________________________________
Освіта. Кваліфікація за дипломом__________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Курси підвищення кваліфікації за міжатестаційний період (установа, дата та
номер посвідчення)____________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Стаж роботи: загальний __________, з них на посаді __________, у даному закладі
________
Рік останньої атестації _____________________ категорія_____________________________
На яку категорію претендує________________________________________________________
Педагогічне звання _______________________________________________________________
ІІ. Оцінка рівня професійної майстерності за трудовими функціями.
|
Критерії оцінювання за трудовими функціями |
Бали |
Вид оцінки |
||
|
1. Здійснення психологічної профілактики |
0 |
1 |
2 |
Аналіз річного плану роботи, журналу роботи, конспектів занять, бесід, протоколів
моніторингових досліджень, психологічний аналіз практичної діяльності, бесіда із психологом |
|
1.1. Проведення моніторингу актуального стану
учасників освітнього процесу, соціально-психологічної ситуації в закладі
освіти та врахування його результатів при визначенні напрямків та завдань
профілактичної роботи (поведінкові девіації, особистісні залежності, шкідливі
звички, суїцидальні тенденції, насильство, жорстокість, булінг, торгівля
людьми, збереження репродуктивного здоров’я тощо). |
|
|
|
|
|
1.2. Наявність системності у плануванні та
здійсненні психологічної профілактики. |
|
|
|
|
|
1.3. Використання сучасних технологій проведення
психологічної профілактики з урахуванням їх доцільності, ефективності, особливостей
і потреб цільової аудиторії, визначених
завдань профілактики. |
|
|
|
|
|
1.4. Упровадження профілактичних програм,
рекомендованих МОН України. |
|
|
|
|
|
1.5. Вивчення ефективності проведення
психологічної профілактики відповідно до визначених напрямів і завдань
(експертні опитування, спостереження, анкетування, аналіз ситуації тощо). |
|
|
|
|
|
2. Здійснення психологічної просвіти щодо
психологічного благополуччя та психічного здоров’я |
|
|
|
|
|
2.1. Проведення моніторингу актуального стану
учасників освітнього процесу, соціально-психологічної ситуації в закладі
освіти та врахування його результатів при визначенні напрямів та завдань
просвітницької роботи (підвищення рівня інформованості учасників освітнього
процесу з питань психічного здоров’я, його складників, факторів, що негативно
на нього впливають, шляхів збереження; формування навичок саморегуляції
емоційних станів, конструктивної взаємодії, позитивного мислення; підвищення
стресостійкості тощо). |
|
|
|
Аналіз річного плану роботи, журналу роботи, авторських просвітницьких
програм, протоколів моніторингових досліджень, методичних матеріалів,протоколів
моніторингових досліджень, психологічний аналіз практичної діяльності, бесіда із психологом |
|
2.2. Упровадження просвітницьких програм,
рекомендованих МОН України. |
|
|
|
|
|
2.3. Вивчення ефективності проведення
психологічної просвіти щодо психологічного благополуччя та психічного
здоров’я відповідно до визначених напрямів і завдань (експертні опитування,
спостереження, анкетування, аналіз ситуації тощо). |
|
|
|
|
|
2.4. Використання сучасних технологій проведення
просвітницької діяльності з урахуванням їх ефективності, особливостей і
потреб цільової аудиторії, визначених
завдань просвіти. |
|
|
|
|
|
2.5. Наявність сторінки на вебсайті закладу
освіти (її структурованість та систематичність оновлення матеріалів). |
|
|
|
|
|
2.6. Наявність віртуального кабінету на
платформі, де здійснюється дистанційне навчання здобувачів освіти закладу. |
|
|
|
|
|
2.7. Використання дистанційних технологій у
роботі з учасниками освітнього процесу. |
|
|
|
|
|
3. Здійснення психологічної діагностики |
|
|
|
|
|
3.1. Наявність банку діагностичних методик. |
|
|
|
Аналіз банку діагностичних методик, річного
плану роботи, журналу роботи, протоколів групових та індивідуальних
психологічних досліджень, бесіда із психологом |
|
3.2. Наявність протоколів індивідуальних та
групових психодіагностичних досліджень, їх відповідність вимогам. |
|
|
|
|
|
3.3. Якість інтерпретації результатів
психологічних вивчень, висновків та прогнозів, конкретність та адресність
рекомендацій учасникам освітнього процесу, планування подальшої роботи щодо
профілактики виявлених соціально-психологічних проблем. |
|
|
|
|
|
3.4. Проведення планових
діагностичних мінімумів (адаптація першокласників та п’ятикласників,
готовність до переходу в базову школу, підлітковий вік, професійне
самовизначення). |
|
|
|
|
|
3.5. Проведення поглибленої психодіагностики за
результатами діагностичних мінімумів (доцільність вибору методик з огляду
виявлення причин проблем чи труднощів). |
|
|
|
|
|
4. Надання психологічної допомоги за запитом та/або відповідно
до виявленої потреби в такій допомозі |
|
|
|
|
|
4.1. Дотримання алгоритму реагування в ситуаціях
булінгу, домашнього насильства, суїцидальної поведінки. |
|
|
|
Аналіз річного плану роботи, журналу роботи,
практичної діяльності психолога, протоколів консультацій, банку дітей «зони
ризику», «групи ризику», індивідуальних програм супроводу дітей «групи
ризику», дітей з ООП, постраждалих від домашнього насильства, боулінгу,
журналу обліку проведення корекційних занять |
|
4.2. Надання консультативної допомоги учасникам
освітнього процесу з особистих проблем, актуальних питань навчання, виховання
та розвитку, самореалізації, професійного вибору, подолання негативних переживань
та емоційних станів. |
|
|
|
|
|
4.3. Здійснення психологічного супроводу дітей з
особливими освітніми потребам (наявність програм супроводу, участь у роботі
команди психолого-педагогічного супроводу, проведення корекційно-розвиткових
занять, робота з педагогами, батьками). |
|
|
|
|
|
4.4. Здійснення психологічного супроводу дітей «групи
ризику», дітей, які постраждали від домашнього насильства, булінгу (наявність
програм супроводу, проведення корекційно-розвиткових занять, робота з
педагогами, батьками). |
|
|
|
|
|
4.5. Проведення розвивальної роботи зі
здобувачами освіти у рамках планової супроводжуючої роботи. |
|
|
|
|
|
4.6. Проведення практичних, тренінгових занять щодо
формування критичного мислення, стресостійкості, навичок конструктивного
розв’язання конфліктних ситуацій, самопізнання та саморозвитку,
саморегуляції, тренінги толерантності, командо утворення, тайм менеджменту,
згуртування класних колективів, безпечної поведінки в Інтернеті тощо. |
|
|
|
|
|
5. Здійснення власного професійного розвитку та
самоосвіти |
|
|
|
|
|
5.1. Наявність індивідуального плану/розділу в
річному плані щодо професійного
розвитку та самоосвіти. |
|
|
|
Аналіз плану/розділу річного плану роботи
професійного розвитку та самоосвіти, матеріалів роботи над методичною
проблемою, бесіда із психологом |
|
5.2. Наявність власних методичних напрацювань
(програми, цикли занять), оформлених згідно з вимогами. |
|
|
|
|
|
5.3. Наявність матеріалів виступів, проведених
тренінгових, практичних занять, консультацій, оформлених згідно з вимогами. |
|
|
|
|
|
5.4. Участь у фахових семінарах, тренінгах,
конференціях з метою підвищення власної професійної компетентності. |
|
|
|
|
|
5.5. Участь у фахових семінарах, тренінгах, конференціях
з метою презентації власної професійної компетентності. |
|
|
|
|
|
5.6. Наявність публікацій у фахових виданнях,
матеріалах конференцій, освітніх платформах тощо. |
|
|
|
|
|
5.7. Реалізація актуальні потреби
індивідуального професійного розвитку шляхом визначення та розробки
конкретної методичної проблеми. |
|
|
|
|
|
5.8. Проходження курсів підвищення кваліфікації
відповідно до вимог. |
|
|
|
|
|
5.9. Участь у засіданнях супервізійних та
інтервізійних груп з метою підвищення власного професійного рівня,
профілактики професійного вигорання. |
|
|
|
|
|
6. Співпраця з педагогічними працівниками щодо
організації ефективної освітньої діяльності та співучасть у створенні,
підтримці та розвитку психологічно безпечного освітнього середовища |
|
|
|
|
|
6.1. Проведення моніторингових досліджень з
метою виявлення стану психологічної безпеки освітнього середовища, наявних
ризиків (якість обробки результатів, адресність та конкретність рекомендацій
щодо створення безпечного освітнього простору). |
|
|
|
Аналіз річного плану роботи, журналу роботи,
конспектів, занять, тренінгів, виступів на педрадах, рекомендацій, бесіда із
психологом |
|
6.2. Проведення методичних семінарів, тренінгових,
практичних занять для педагогів, виступи на педагогічних радах з питань створення
безпечного освітнього середовища (роль педагогічних працівників у створенні
безпечного освітнього простору; шляхи оптимізації взаємин між педагогами та
учнями; підвищення ефективності освітньої діяльності педагогів; розвиток
навичок професійної рефлексії педагогів; профілактика насильства,
жорстокості, булінгу у закладі освіти; формування навичок конструктивного
розв’язання конфліктних ситуацій; формування сприятливого психологічного
мікроклімату в учнівських та педагогічному колективах). |
|
|
|
|
|
6.3. Співпраця з профільними фахівцями та
організаціями у сфері охорони здоров’я, соціального захисту, охорони
правопорядку, представниками територіальної громади тощо. |
|
|
|
|
|
7. Здійснення організаційно-методичної діяльності |
|
|
|
|
|
7.1. Використання в практичній роботі циклограм
діяльності практичного психолога. |
|
|
|
Аналіз документації службового користування,
бесіда із психологом |
|
7.2. Врахування пріоритетних напрямків роботи
при плануванні роботи на поточний навчальний рік. |
|
|
|
|
|
7.3. Наявність та ведення документації
службового користування відповідно до нормативних вимог. |
|
|
|
|
Усього за І розділом отримано
_______ балів.
ІІ. Психологічний
аналіз відкритого психологічного заходу в атестаційний період (розвиткове, практичне, тренінгове заняття,
групова консультація. Заповнюється експертом).
Назва заходу
_______________________________________________________________
Категорія
учасників_____________________________________________________________
Дата
проведення________________________________________________________________
Блок 1. Аналіз діяльності та емоційного стану дітей
на занятті
|
Ступінь прояву критерію |
бал |
|
1.1. Психологічна атмосфера: -
сприятлива, діти
розкуті, спокійні, активні; -
нейтральна, діти спокійні, пасивні, мовчазні; -
несприятлива, діти
виказують напругу, скутість. |
2 1 0 |
|
1.2. Позиція дітей: -
активна творча; -
активна
відтворювальна; -
пасивна. |
2 1 0 |
Блок 2. Структура та логіка
заняття
|
Ступінь прояву критерію |
бал |
|
2.1. Психолог володіє матеріалом і проблемою, що
обговорюється: -
повністю; -
частково; -
не володіє. |
2 1 0 |
|
2.2. Структура заняття відповідає вимогам: -
повністю; -
частково; -
не відповідає
взагалі. |
2 1 0 |
|
2.3. Відповідність змісту заняття
заявленій темі: -
запропонований зміст повністю розкриває тему заняття; -
тема заняття розкрита частково, не всі вправи є
доцільними; -
тема заняття не
розкрита взагалі. |
2 1 0 |
|
2.4. Наявність логічних
переходів між різними видами роботи: -
простежується
логіка заняття, запропоновані завдання
пов’язані логічними переходами; -
перехід між різними
завдання не завжди логічний; -
заняття
представлено набором вправ. |
2 1 0 |
Блок 3.
Аналіз діяльності психолога на занятті
|
Ступінь прояву критерію |
бал |
|
3.1. Емоційна стійкість, володіння собою. -
демонструє навички
саморегуляції, впевнений, поведінка адекватна ситуації; -
не володіє собою,
незібраний, розгублений. |
1 0 |
|
3.2. Позиція психолога, способи керування
груповими процесами: -
«поряд»,
супроводжує групу, звертається по допомогу, пропонує допомогу, працює на
розвиток групи, володіє групою, поєднує різні способи її організації; -
«разом», працює разом з дітьми; не відслідковує
групові процеси; -
«над», застосовує
вказівки, повчає, контролює, права і можливості дітей визначаються
психологом; -
«під», не володіє
групою, не керує груповим процесом. |
2 1 0 0 |
|
3.3. Способи активізації та вмотивування дітей
на занятті: -
стимулює дітей до обговорення, задає запитання, звертається до особистого досвіду дітей; -
надає підтримку кожному, групі, вказує на значимість
зробленого, допомагає сформулювати
висловлення дітей; -
знецінює зроблене, критикує, порівнює, обмежує
висловлення. |
2 1 0 |
|
3.4. Способи узагальнення та підведення
підсумків: -
психолог узагальнює
на основі висловлювань дітей; -
узагальнюють і
підсумовують самі діти; -
узагальнення
здійснює сам психолог. |
2 1 0 |
|
3.5. Форми і методи роботи з дітьми: -
переважають активні
та інтерактивні форми і методи роботи; -
психолог інколи використовує
завдання на взаємодію та особистісну активність дітей; -
психолог не
використовує форми і методи роботи для організації взаємодії дітей оди з
одним. |
2 1 0 |
Усього за
результатами аналізу заняття отримано _________
балів
Загальна сума
балів за І та ІІ розділами _________ балів
Висновки та рекомендації експерта__________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Рівень професійного рейтингу: нормативний 0 – 24 бали
достатній 25 – 49 балів
ґрунтовний 50 – 74 бали
високий 75 – 97 балів
Експерт ________________
_________________
(підпис)
(ПІБ)
Немає коментарів:
Дописати коментар